Share
rotate background

Managementul timpului, al spatiului si al ideilor

Probabil ca stiti povestea borcanului in care se tot adauga lucruri, de la pietre, trecand prin pietricele, nisip si apa, pana nu mai este loc. Au povestit-o multi, am citit-o si eu pe net, interpretata frumos aici, pina la urma e vorba de felul in care te concentrezi catre lucruri mari sau mici, cu ce vrei sa umpli timpul, spatiul si mintea ta.
Daca esti un mare ambitios, vei umple mai intai cu lucruri mari, mai bagi ceva pietricele (citeste ca sunt destul de importante pentru mandria ta) si incerci eventual sa torni o galeata de apa peste, sa nu innebunesti de cat de important te simti.
Daca esti un om normal, vei pune unul sau doua lucruri mari, ceva chestii importante, iar mai apoi nu prea conteaza, ca viata ta se umple in mod normal cu ce da Dumnezeu: copii, pasiuni, stat degeaba.
Daca esti nepasator, sigur nu citesti aici, asa ca nu ma mai deranjez sa scriu.

O mica idee, pentru viata si cariera ta: ia o foaie de hartie, scrie ce iti propui pentru luna viitoare, in cateva puncte mari. Ia o foaie de excel si noteaza ce faci in fiecare ora, cu un increment de 5 pana la 15 minute, in fiecare zi. Marcheaza cand lucrezi singur si cand lucrezi in grup. Dupa o saptamana, arunca un ochi sa vezi care e diferenta dintre ce planifici si ce faci. Apoi, umple borcanele alea de mai jos cu ceva.

PS: Astazi am avut a saptea intalnire intre manageri de IT din Iasi. Super chestie, m-a energizat dupa o saptamana foarte obositoare. Laura ne-a povestit despre GTD (David Allen a inventat sistemul asta), iar eu am experimentat un exercitiu legat de povestea de mai sus. Multumesc celor care au venit. Lucrurile deosebite li se intampla celor care nu cred in limite si limitari.

Cartea te face neprost!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *